• Betonreparationsdag

6000 Kolding

08:30-09:00 Registrering og kaffe/the/brød i udstillerområdet

09:00-09:05 Velkomst
v. Katja Udbye Christensen, Forperson for Dansk Betonforenings Idé og Foredragsudvalg

09:05-09:20 Nyt fra udstillerne

09:20-09:45 Transformation af Vikingeskibshallen
v/Kristoffer Kejser, Vikingeskibsmuseet
Arkitektkonkurrencen om et nyt vikingeskibsmuseum i Roskilde afsluttes til januar 2024. Projektet omfatter opførelse af en ny bygning, som skal sikre og udstille de originale vikingeskibe, mens den eksisterende vikingeskibshal transformeres, så den kan benyttes til andre udstillings- og formidlingsaktiviteter.

Projektchef på Vikingeskibsmuseet, Kristoffer Kejser, præsenterer visionerne for det nye museum med særlig fokus på den eksisterende vikingeskibshal. Samtidig præsenteres vinderforslaget fra arkitektkonkurrencen samt processen for de kommende års arbejde med det nye Vikingeskibsmuseum.

09:45-10:10 Renovering af eksisterende belægninger - Dronningegaven
v/Lars Sørensen, Søren Jensen Rådgivere og Tommy Bronke, Christiansen og Essenbæk
Med afsæt i Dronningegaven givet af Folketinget i anledning af Dronningens 50-års jubilæum gennemgås problemstillinger og udførelsesprocesser ved renovering af belægninger som fx udtørringsbeskyttelse, vedhæftning og kosmetiske forhold.

10:10-10:55 Kaffe/te pause og udstilling

10:55-11:10 Nyt fra udstillerne

11:10-11:35 Benefits of a digital injection
v/Markus Schmidtke og Philipp Maroscheck, EGUANA
Technical overview in possibilities for control and result, and the software behind, which also include digital documentation.

11:35-12:00 Nye AAB'er og håndbøger om reparation og overfladebeskyttelse
v/Jens Mejer Frederiksen, Vegregeludvalget
Indlægget giver først et overblik over nyskabelserne i arbejdsbeskrivelser og de tekniske håndbøger. Princippet for afhjælpning af for små dæklag ved overfladebeskyttelse gennemgås mere detaljeret og med eksempler fra praksis.

12:00-13:30 Frokost og udstilling

13:30-13:55 Obduktion af en reparation
v/Morten Holten, Dansk Betonundersøgelse
Et kig på hvad der går godt og særligt hvad der går galt når der udføres små betonreparationer, med udgangspunkt i undersøgelse af fredet bygning i Kødbyen, København

13:55-14:20 Er CE-mærkning et kvalitetsstempel og hvordan kan vi bruge CE-mærkede produkter?
v/Gitte Normann Munch-Petersen, Danrep
Skal reparationsprodukter CE-mærkes - og hvordan bruges det?
Til CE-mærket er der tilknyttet en ydeevnedeklaration, hvordan læser man den og hvorfor er den vigtig. Disse om mange andre spørgsmål, som alle der køber og anvender reparationsprodukter bør kende svaret på, vil blive gennemgået.

14:20-15:05 Kaffe/te pause og udstilling

15:05-15:30 Afstivning af konstruktioner i forbindelse med betonrenovering. Med eksempler fra renovering af Langebro
v/Ulrik Sloth Andersen, COWI
I forbindelse med renovering af brodæk, søjler og vægge fjernes der ofte beton til bag armeringsniveau, hvorved bæreevnen af elementet reduceres. For slanke konstruktioner med begrænset bæreevnereserve, kan dette betyde, at der må etableres interimsunderstøtning mens arbejderne pågår. I andre tilfælde er det tilstrækkeligt at udføre arbejderne i passende etaper.

I forbindelse med indlægget vises eksempler på afstivning af brodæk over P-kælder for Langebro. Afstivningen var opsat mens der blev udført vandmejsling og indtil betonen var retableret og havde opnået tilstrækkelig styrke.

15:30-15:55 Et overblik over reparationer af Vejdirektoratets bygværker
v/Tine Gotthardsen, Vejdirektoratet
Teaser følger.

15:55-16:00 Afslutning

Download udstillerskema, hvis dit firma gerne vil booke udstillerstand på Dansk Betondag 2024 .

Send udfyldt skema til hhk@ida.dk.

Følgende firmaer er tilmeldt som udstillere i 2024:
  • C G Jensen A/S
  • Krüger Aquacare A/S
  • Meldgaard Greenline A/S
  • S&P Reinforcement / Simpson Strong-Tie A/S
  • Saint-Gobain Weber A/S
Comwell Kolding, Skovbrynet 1, 6000 Kolding

Studiemedlemmer, 100 kr. (max. 20 pladser)
Firmamedlem/Netværksmedlem, 1.250 kr.
IDA Medlem, 1.350 kr.
Deltager, ikke medlem af IDA, 1.600 kr.

Enkeltværelse 5/2-6/2 Comwell Kolding, 900 kr.
Udstiller-Netværksmiddag 5. februar kl. 19:00, 500 kr.
Udstillerstand - Firmamedlem, 6.800 kr.
Udstillerstand - IKKE Firmamedlem, 8.800 kr.

IDA Studiemedlemmer kan deltage til kr. 100,-
ved udeblivelse uden afmelding opkræves et no show gebyr på 500 kr. (bemærk, begrænset antal studiemedlem pladser)