• Øvrige

1780 København V

PROGRAM

09:00 Velkomst
v. Martin Henriksen og Katja Udbye Christensen, Betonforeningens Idé og Foredragsudvalg

09:05 Titel følger
v. Dorthe Mathiesen, Dansk Byggeri

09:30 Selektiv nedrivning i strategi for cirkulør økonomi
v. Marie Førby, Miljø- og Fødevareministeriet

09:55 Håndtering af betonaffald - Affaldslovgivningens betydning og nye initiativer
v. Thilde Fruergaard Astrup, VCØB

10:15 Regler for genanvendelse af beton i ny beton
v. Claus Vestergaard Nielsen, Teknologisk Institut

10:35 Pause

11:00 Genanvendt betontilslag i industriel skala
v. Ebbe Naamansen, RGS Nordic

11:25 Titel følger
v. DK Beton

11:50 Titel følger
v. Claus Berring, CRH Concrete

12:15 Frokost

13:15 Case - IKEA Gentofte
v. Christian Munch-Petersen, EMCON

13:50 Case
v. Høje Taastrup Kommune

14:25 Pause

14:50 Muligheder for genanvendelse af beton til og fra anlægskonstruktioner
v. Martin Kaasgaard, Teknologisk Institut

15:15 Genanvendelse af nedknust beton fra konstruktioner som tilslag i ny beton - LCA
v. Louise Green Pedersen, Danmarks Tekniske Universitet

15:35 Fælles diskussion

15:55 Tak for i dag

På temadagen sætter vi fokus på genanvendelse af beton herunder visioner fra branchen, hvordan der arbejdes med genanvendelse i dag, nyt fra forskningens verden, konkrete cases og meget mere.

Cirkulær ressourceøkonomi har de sidste par år fyldt mere og mere i bygge- og anlægsbranchen, og der ses flere eksempler på byggeprojekter, hvor der bruges genanvendte eller genbrugte materialer.

Med temadagen sætter vi fokus på genanvendelse af beton herunder visioner fra branchen, hvordan der arbejdes med genanvendelse i dag, nyt fra forskningens verden, konkrete cases og meget mere.

Deltag i en spændende dag med masser af gode indlæg og med plads til spørgsmål og diskussion.