Velkommen til Dansk Betonforening

Dansk Betonforening (DBF), der er et fagteknisk selskab under IDA Ingeniørforeningen i Danmark, har som formål at øge og sprede kendskabet til betons egenskaber, fremstilling og anvendelse.

DBF har mere end 1.500 personlige medlemmer og mere end 100 firmamedlemmer.
DBF arrangerer et stort antal møder både i København og rundt om i landet.

Firmamedlemmer

På grund af de mange personlige medlemmers meget forskellige ansættelser i alle dele af branchen og den store bredde i firmamedlemmernes branchetilhørsforhold, er DBF det sted, hvor alle, der har interesse i beton, kan mødes, få ny information og diskutere fordomsfrit. DBF sikrer dette gennem flere kanaler.

Kommende arrangementer
Hvis du som studerende er interesseret i at se hvordan et moderne byggeri organiseres, så som med på denne ekskursion til byggeriet UN17, hvor vi specielt vil bese to af de seks byggefelter med en blanding af betonkonstruktioner og trækonstruktioner.
Arrangementet er målrettet studerende.
Læs mere/Tilmelding...
Vedligeholdelsesarbejdet af Sallingsundbroens sidste etape er nu påbegyndt. Projektet består af en omisolering, udskiftning af mekaniske fuger og udskiftning af broautoværn samt vindskærm.

...
Højt kloridindhold i beton kan forårsage armeringskorrosion. Eventet sætter fokus på forskellige modeller til forudsigelse af kloridindtrængning i beton fra havvand og hvordan felteksponeringspladser kan bruges til at forbedre modellerne.
...
Nu byder partnerne i Bæredygtig Beton initiativet til den anden konference siden initiativet blev søsat i 2019. Der er sket meget indenfor grøn omstilling af byggeriet de seneste år, og det går rigtig stærkt nu.

Moderator: Ane Cortzen

Læs mere/Tilmelding...
Kom og bliv opdateret med den nyeste viden indenfor reparationsprodukter m.m. og få en snak med de mange udstillere.

Detaljeret program følger.