Velkommen til Dansk Betonforening

Dansk Betonforening (DBF), der er et fagteknisk selskab under IDA Ingeniørforeningen i Danmark, har som formål at øge og sprede kendskabet til betons egenskaber, fremstilling og anvendelse.

DBF har mere end 1.300 personlige medlemmer og mere end 100 firmamedlemmer. På grund af de mange personlige medlemmers meget forskellige ansættelser i alle dele af branchen og den store bredde i firmamedlemmernes branchetilhørsforhold, er DBF det sted, hvor alle, der har interesse i beton, kan mødes, få ny information og diskutere fordomsfrit.

DBF sikrer dette gennem flere kanaler. DBF arrangerer således et stort antal møder både i København og rundt om i landet.

Firmamedlemmer
Kommende arrangementer
Rogfast-forbindelsen - spektakulær anlægskonstruktion med tunnel 390 meter under havoverfladen
I Vestnorge er arbejdet med en spektakulær anlægskonstruktion med en budgetramme på 17 milliarder NOK i fuld gang. Kom til et spændende foredrag om det imponerende projekt Rogfasttunnelen.

Tilmelding...

Tilmelding...
Høje bygninger Hør om Lighthouse på Aarhus Ø, samt andre højhusprojekter og de udfordringer der er med høje bygninger i tættere beboede områder. Hør om klatreforskalling, sikkerhedsinddækning samt pumpning af beton.

Tilmelding
Bella Sky Hotel: Design og bygning af verdens skæveste hotel Bella Sky Hotel har været et fantastisk projekt med store arkitektoniske, ingeniørmæssige og praktiske udfordringer. Der blev anvendt et unikt design, der bl.a. medførte at hotellet hælder mere end det skæve tårn i Pisa - hvilket gav nye udfordringer.Tilmelding
...
Betonreparation og -Renovering 2019
Sæt kryds i kalenderen allerede nu.
Green Transition of Cement and Concrete Production in DenmarkThe project "Green Transition of Cement and Concrete Production in Denmark - 2014-2019" has created internationally remarkable results and now where the project is close to an end, the project partners are inviting to a closing conference of the project.

Enroll...