Kommende arrGennemførte arrDansk BetondagTemadagØvrige arrVideoer BetonhåndbogenVideoer Historisk BetonVideoer Bæredygtig BetonØvrige videoer

Webinar, 14. april 2021 kl. 15:00-17:00. Online - live.
Via egen pc, tablet eller telefon

Bella Sky Hotel: Design og bygning af verdens skæveste hotel

Bella Sky Hotel har været et fantastisk projekt med store arkitektoniske, ingeniørmæssige og praktiske udfordringer. Der blev anvendt et unikt design, der bl.a. medførte at hotellet hælder mere end det skæve tårn i Pisa - hvilket gav nye udfordringer.

Ved designet blev der lagt stor vægt på et unikt design, der bl.a. medførte at hotellet hælder mere end det skæve tårn i Pisa - hvilket ledte til en del ingeniørmæssige udfordringer af både teoretisk og praktisk grad. Designet og udnyttelsen af pladsen har derudover ledt til en række udfordringer og muligheder.

Foredraget vil indeholde en gennemgang af følgende emner:

Baggrund for projektet
Generel opbygning
Hovedstatikken for lodret og vandret last
Nogle af de største tekniske udfordringer

Oplevelser og erfaringer fra projektet præsenteres af Kaare K. B. Dahl, der som senior projektchef forestod Rambøll's arbejde på projektet http://www.ramboll.dk/projects/rdk/bella-hotel

Dansk Betonforening er vært ved en forfriskning under mødet.