Kommende arr.Gennemførte arr.Dansk BetondagTemadagØvrige arr.Videoer BetonhåndbogenVideoer Historisk BetonVideoer Genanvendelse af betonØvrige videoer

København, 26. november 2020 kl. 09:00-17:30. IDA Conference, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V

Konferencen "Made in Sustainable Concrete" sætter fokus på betonbranchens arbejde med at bidrage til den grønne omstilling af byggeriet.

Konferencen er målrettet alle byggeriets parter og vil med omdrejningspunkt i verdens mest anvendte byggemateriale - beton - give både politiske, faglige, æstetiske bud på, hvordan vi løfter den store opgave med at reducere betonbranchens CO2 udledning.
Byggebranchen i Danmark står for ca. 30% af dem samlede CO2 udledning i Danmark, hvoraf ca. 10% stammer fra fremstilling af materialer og opførelse af bygninger og anlæg.
Beton står for en væsentlig andel af den udledning, og selvom der sket megen udvikling i betonbranchen de seneste årtier, så skal der ske en markant reduktion af betonbranchens udledning, hvis beton fortsat skal være det foretrukne byggemateriale.

På den anden side, så vil der være en stigende efterspørgsel på beton og cement globalt set, da urbanisering, befolkningstilvækst og behov for klimatilpasningsløsninger vil skabe vækst i betonindustrien.

Vi har i betonbranchen derfor en bunden opgave. Vi skal finde de løsninger, som bringer CO2 udledningen markant ned. Det kan vi kun gøre gennem samarbejde og vidensdeling. Sidstnævnte er denne konference et forsøg på at skabe rammerne for.

Konferencen er målrettet alle byggeriets parter og vil med omdrejningspunkt i verdens mest anvendte byggemateriale - beton - give både politiske, faglige, æstetiske bud på, hvordan vi løfter den store opgave, vi som betonbranchen står overfor. Konferencen arrangeres som et samarbejde mellem Branchefællesskabet Dansk Beton, Dansk Beton Forening og InnoBYG.

Program følger...