Rogfast-forbindelsen
I Vestnorge er arbejdet med en spektakulær anlægskonstruktion med en budgetramme på 17 milliarder NOK i fuld gang. Et imponerende projekt, der bl.a. omfatter 27 km tunnelrør, der på det dybeste sted er beliggende 390 meter under havoverfladen.
Vejforbindelse skal binde vestlandet sammen og medvirke til at reducere og simplificere rejsetiden for de Norske bilister på vestkysten.
Projektdirektør Ketil Søyland fra Norconsult AS kommer og fortæller om projektet. Han har en baggrund som brokonstruktør i Norge og USA og mere end 20 års erfaring. Han vil bl.a. fortælle om projektets mange betonkonstruktioner både i og udenfor tunnelen.
Samlet anvendes der mere end 400 000 m³ beton (konstruktions- og sprøjtebeton) i projektet.
Vi skal høre om flere af projektets spændende konstruktioner og detaljer herunder:
- To tunnelrør med fire spor
- Fuld motorvejstilslutning ca. midt på strækningen
- Verdens dybest beliggende vejkryds
- Tilslutningsanlæg i to etager
- Digitale leverance med hovedfokus på beton
- Arbejde med bæredygtighed
I Vestnorge er arbejdet med en spektakulær anlægskonstruktion med en budgetramme på 17 milliarder NOK i fuld gang. Et imponerende projekt, der bl.a. omfatter 27 km tunnelrør, der på det dybeste sted er beliggende 390 meter under havoverfladen.
Vejforbindelse skal binde vestlandet sammen og medvirke til at reducere og simplificere rejsetiden for de Norske bilister på vestkysten.
Projektdirektør Ketil Søyland fra Norconsult AS kommer og fortæller om projektet. Han har en baggrund som brokonstruktør i Norge og USA og mere end 20 års erfaring. Han vil bl.a. fortælle om projektets mange betonkonstruktioner både i og udenfor tunnelen.
Samlet anvendes der mere end 400 000 m³ beton (konstruktions- og sprøjtebeton) i projektet.
Vi skal høre om flere af projektets spændende konstruktioner og detaljer herunder:
- To tunnelrør med fire spor
- Fuld motorvejstilslutning ca. midt på strækningen
- Verdens dybest beliggende vejkryds
- Tilslutningsanlæg i to etager
- Digitale leverance med hovedfokus på beton
- Arbejde med bæredygtighed
En stor del af Ketils daglige arbejde drejer sig om at gøre store anlægsprojekter mere bæredygtige ved at fokusere på at reducere klimapåvirkningen både i anlægsfasen og driftsfasen.
Der kan læses mere om projektet her:
https://www.vegvesen.no/Europaveg/e39rogfast/video
Venteliste:
Hvis der er stor tilmelding til arrangementet, har vi aftalt med foredragsholder at det gennemføres igen samme dato kl. 18:30-20:30. Så tilmeld dig blot på venteliste.
Forplejning:
Der er kaffe/the/vand udenfor lokalet ved mødestart.
Efter mødet er der sandwich og drikkevarer.
Deltagelse i henhold til IDAs regler.