Menu
 ArrangementerPublikationerAlt om DBFKontakt DBFDBF in english
 KommendeGennemførteDansk BetondagTemadagØvrige arrVideoer BetonhåndbogenVideoer Historisk BetonVideoer Bæredygtig BetonØvrige videoer  
Søg efter arrangement
Betonhåndbogen er en digital håndbog på dansk - åben for alle og gratis at anvende.

Læs mere på betonhåndbogen.dk

København, 14. januar 2016, Kalvebod Brygge 31-33

PROGRAM

15.00 Velkommen
v. Ane Mette Walter, DBF's Idé- og Foredragsudvalg (DBF/IFU)

15.05 Flyoverprojekt Nordhavnsvejen
Nordhavnsvejen tilsluttes Helsingørmotorvejen umiddelbart nord for Ryparken Station ved en tilkørsels- og en frakørselsrampe mellem de to veje. Frakørslen fra Helsingørmotorvejen til Nordhavnsvej er bygget som en såkaldt "flyover", hvor rampen hæves op på en bro, der føres hen over motorvejen. Anlægsarbejdet startede i februar 2014 og blev afsluttet sidst i 2015.

Præsentationen vil fokusere på de udfordringer der har været ifm. stilladsprojekt, brostøbning og nedsænkning.
v. Tobias Nielsen, Züblin

15.30 Queensferry Crossing Concrete Deck Design (obs: afholdes på engelsk, 40 min)
The Queensferry Crossing is a new road bridge under construction, crossing the Forth Estuary near Edinburgh in Scotland. The 2.6 km long cable-stayed three-tower structure includes two central spans of 650m and two side spans of 223m. The structure will be the longest three-tower cable-stayed bridge in the world with a unique stabilization arrangement. The presentation will include a general overview of the project and ongoing construction, and will focus on the challenging aspects of the design of the concrete slab of the composite deck.
v. Luca Cargnino and Peter Fitzgerald, Rambøll

16:10 Pause - Dansk Betonforening byder på øl og vand

16.25 Ny Carlsberg S-togs station
Indlægget vil omhandle opførelsen af Ny Carlsberg S-togs station hvor søjler og bjælker skulle have en kompleks geometri og et bræddemønster der krævede stor præcision.
Projektet blev ikke mindre kompliceret ved at S-togs driften skulle opretholdes i hele byggeperioden med togdrift få meter fra understøtninger og forme.
v. John Isaksen, Aarsleff Rail

16.50 TP30 på den nye bane København-Ringsted
Indlægget vil handle om overførslen af banen over motorvejen lige syd for Vallensbæk Sø, i daglig tale kaldet TP30. Projektet omfatter primært en 512m lang jernbanebro udført som en kompositkonstruktion i stål og beton.
De særlige aspekter i forbindelse med beregning, projektering, fremstilling og montage inklusive støbning af betondækket for denne bro vil blive gennemgået.
V. Christian Riis Petersen, ISC Rådgivende ingeniører

17.15 Metroprojektet
Indlægget indledes med en general introduktion til Metro Cityringen samt forlængelsen til Nordhavn. Herefter fortælles om erfaringer ift. betonarbejdet - hvilke udfordringer de hidtil er stødt på og hvilke løsninger der er anvendt.
v. Sara Laustsen, COWI

17.40 Afrunding
v. Ane Mette Walter, DBF's Idé- og Foredragsudvalg (DBF/IFU)