Bestyrelse/UdvalgVedtægterHistorieGeneralforsamlingNordisk BetonforbundfibMedlemsskabBetonprisenStudielegat

Modtagere Studielegat

Modtagere af de tre årlige studie legater i 2018 var:

Mathias Renberg

Mathias, der er diplomstuderende ved Århus Universitet, får legatet for en super motiveret og velstruktureret ansøgning med et klart formål og ønske om at dygtiggøre sig.

Mathias søger legatet til sit udlandsophold i New Zealand.

Lisa Alm

Lisa, der er kandidatstuderende ved DTU, får legatet for en motiveret og struktureret ansøgning. Der søges legat til at udføre kandidatspeciale delvis ved UBC, og der gives en god begrundelse for valg af emne baseret på viden opsamlet via studenterjob hos COWI og via studier ved DTU og UBC. Listen af beton-relevante kurser er lang. Lisa fik karakteren 12 i sit Diplomprojekt om fiberbeton.

Frederik Autrup

Frederik, der er kandidatstuderende ved SDU, får legatet for sin interesse for beton, som ses gennem listen af betonrelevante studieaktiviteter. Frederik har deltaget ved en "fib student competition" ved fib-symposiet i Maastricht i 2017, hvor hans team vandt konkurrencen foran andre internationale studerende med et projekt om reduktion af CO2 udledning i forbindelse med betonproduktion.

Modtagere af de to årlige studie legater i 2017 var:

Rasmus Adler Paludan Truelsen

Rasmus får legatet for sin passionerede interesse for betonteknologi og betonstyrkelære, som han har fokuseret på under hele sit studium. Rasmus har søgt teoretisk og praktisk viden via studier på DTU og i udlandet samt gennem studiearbejde hos en entreprenørvirksomhed. Han har under kandidatspecialet valgt at kombinere teori og praksis ved at lave projekt i samarbejde med tre virksomheder.

Siff Luna Brask & Sophie Bjerg Andersen

Sophie og Siff har i deres projektarbejde studeret metoder til at monitorere effekter af alkalikiselreaktioner i beton.
De opnåede resultater er beskrevet i en artikel, som blev fremlagt og udgivet på Nordic Concrete Research Symposium 2017.
Legatet skal bruges til delvis at dække deres udgifter i forbindelse med deltagelse ved Nordic Concrete Research Symposium 2017.

Modtagere af de to årlige studie legater i 2016 var:

Steffen Hansen, studerende ved DTU

Steffen tildeles DBF's studielegat fordi han i sin ansøgning beskriver en meget målrettet plan for, hvordan han har og fortsat vil dygtiggøre sig inden for fagområdet betonteknologi. Han beskriver også sin vision for, hvordan han vil kombinere forskellige fagligheder til at udvikle en ikke-destruktiv metode til at detektere korrosion i armeringstænger indstøbt i beton.
Jonathan Dahl Jørgensen, studerende ved DTU

Jonathan tildeles DBF's studielegat som økonomisk støtte, fordi han har fået tildelt en af DTU's uddannelsespladser i foråret 2017 ved Ghent Universitet i Belgien. DK har brug for studerende med udsyn og udlængsel, som vil dygtiggøre sig i udlandet og hjemtage nyttig viden.